måndag 26 maj 2014

En tro på Hopp och Kärlek.



Min vän S uttrycker mina tankar bättre än jag själv kan för stunden. Och det föder idéer. Sådana som i slutändan kanske inte spelar nån roll alls. Men om det lugnar en orolig själ, och inte skadar någon, och ger mig själv lite mera hopp, så är det värt det.


Bildkälla: http://www.stevewiens.com/wp-content/uploads/2013/09/hope-hands1.jpg

 

(Följande är kopierat från SFWV:s Facebookgrupp, där jag skrev originaltexten);

Jag fick en liten idé.

De som följt med EU-valresultaten vet att det viner främlingsfientliga och hatiska vindar genom Europa just nu, och jag känner att jag hopplöst ser på från sidan. Vad tror ni om en gemensam hoppfulshetsritual/meditationsstund som de som är intresserade av kunde delta i, alla på sitt håll? Inget invecklat, bara några minuter då man på olika håll sätter sig ner och skickar lite glädje och fördomsfrihet ut i världen, och tror på en ljusare framtid? Man kunde komma överens om ett datum och ett klockslag, och ifall det behövs kunde jag göra en superenkel ritualmall för de som helst vill ha något att gå på. Typ nån kväll den här veckan?

Gilla om du är för idén, och kommentera om du har nåt förslag eller annat konstruktivt och upplyftande att säga Om inte annat är det här något jag känner att jag vill göra för egen del, men the more the merrier! Dessutom har jag aldrig prövat på gemensam avståndsritual förr.

- - -

Med andra ord, följ med diskussionen på FB om du känner dig hugad. Jag ska försöka uppdatera här också. Allt gott åt er där ute.
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar