onsdag 12 juni 2013

Nedräkning till Litha

Hej på er, hedningar och vänner.

För stunden ligger mitt hednabloggande och min aktiva trosutövning i symbios så till den grad att jag känner att jag borde göra nåt, bara så jag skulle få blogga om det... Och det känns ju inte riktigt praktiskt eller naturligt. MEN, just ikväll ska jag dra nytta av dethär, och sedan försöka komma ifrån den "ovanan", och kanske få med lite folk av vara farten...

Jag har nämligen varit helt grymt i obalans på alla plan de senaste veckorna, och jag tänkte därför dra en mild 10-dagars detox inför Litha. Vem är med mig? :)
Man får följa sina egna regler enligt eget tycke och behov - för min del gäller det både dygnsrytm, ämnesomsättning, känsloliv och det fysiska som behöver balanseras upp, och det tänkte jag göra på dethär viset:

  • Meditera/Öva meditation/Centrering/Grundning 5 minuter varje morgon och kväl

  • Sikta på att gå och lägga mig före 23 och sova åtminstone 8 timmar per natt

  • Dricka minst 2 liter vatten varje dag

  • Hålla mig borta från kaffe, socker, alkohol, vitt mjöl och färdigmat

  • Promenera 30 minuter per dag

  • Undvika datorn, åtminstone Facebook

  • Ge mig själv 5 komplimanger varje dag och mena det.


...samt inte ta stress ifall jag misslyckas med nån av punkterna.
That's it. Varsågod och kom på egna regler, och dela jättegärna med er i kommentarer eller nåt! Kommer nån med en riktigt bra punkt kanske jag anammar den med :) Imorgon börjar min detox, men jag börjar redan nu med att dricka ett stort glas vatten och säng. Godnatt! B*B!
//Holly

 

3 kommentarer:

  1. Jag är med! Ska lägga upp mina egna mål på min blogg. Fint initiativ Holly! Välsignelser åt dig!

    SvaraRadera
  2. Skoj att folk hakade på - synd bara att jag själv failade rätt rejält :P

    SvaraRadera