söndag 24 februari 2013

Praktiska övningar, Lästips och Self-Testing

Hej och hå på er. Jag har haft en mycket trevlig söndag med lugn och ro och Vargamys, och en massa bra läsning. Och när jag nu en gång varit så på G och uppdaterad min veganblogg flera gånger, så kan jag ju lika gärna skriva lite här också, när jag nu har ärenden!

Nån minns kanske att vårt coven en gång blev tillfrågade om vi kunde hålla en handfästningsritual? Nå, som det blev så kunde nästan ingen av oss komma, men Rina lovade ställa upp, och det ägde sedan rum nån gång förra sommaren och lär ha varit riktigt lyckat. Bruden i fråga är alltså hedning, och medlem i SFWVs FB-grupp, och här i veckorna länkade hon till sin blogg, och nu idag och igår har jag äntligen tagit mig tid att gå igenom den. Selina skriver om en massa braigheter från veganism till naturligt leverne, och även en del hednastuff allt som oftast. och jag ville ta upp en grej jag hittade där, som jag precis prövade!

Det är dethär inlägget jag talar om, och jag skulle rekommendera att man både läser Selinas take, och ursprungstexten av Lady B, men det handlar alltså om ett väldigt enkelt och praktiskt sätt att testa ifall något kommer överens med ens kropp eller inte. Det kan handla om en medicin, en dryck, nån typ av mat, något man tror man är allergisk mot, en hudvårdsprodukt, egentligen vad som helst.

test4Det fungerar såhär: Du ställer dig stadigt med lätt böjda knän (huvudsaken är att du inte låser knäna) med det du vill pröva i din krafthand (dvs. din dominananta hand - höger för högerhänta). Håll det du testar ovanför ditt huvud med den handen, och ta ett djupt andetag och slut ögonen. Sedan sänker du långsamt handen framför dig, tills den är i höjd med din mage, samtidigt som du tömmer sinnet, slappnar av, och flyttar medvetandet ner till solar plexus i magen. För att citera Selina; "...fösök att tänk som att du sko tänk me maga diin iställi för hövo diin". Koncentrera dig ytterligare på frågan - "Kan min kropp använda detta just nu?"

...Vill du testa vad som händer innan jag berättar vad som kommer att hända, så att du inte påverkas av mitt svar? Gör det! Och scrolla sedan neråt här!

.

.

.

.

.

.

.

Ja, här kommer alltså det intressanta: Du kommer intuitivt att antingen dras emot föremålet du håller i, eller skjutas ifrån det, som påverkad av en magnet. Ifall du dras emot det betyder det att din kropp behöver det, och du skjuts ifrån det betyder det att din kropp inte behöver det just nu, eller att det kanske t.o.m. är skadligt för dig.
sixfiguresBåde Selina och Lady B har skrivit ganska utförligt om dethär, så jag låter deras texter tala istället för att upprepa mig! Jag tyckte det lät väldigt intressant, om än ganska flummigt, så jag beslöt mig för att testa - först med jojobaolja, och sedan med en liten flaska munskölj (nej, jag köper inte sånt bajs, jag fick det gratis från jobbet och har inte kommit mi g för att göra mig av med det än). Och reaktionerna var t.o.m. ganska starka! Himla tufft! Skulle vara intressant att göra det här med nån annan nån gång, och inte veta vad det är man testar, för att se om det fortfarande funkade lika bra. Man ska ju också komma ihåg att mycket spelar in, och att svaret bara gäller just för dig, och just för den här situationen.

Himla tufft ändå. Kanske inte direkt hedna-relaterat, men naturläkekonst har ju nog många kontaktpunkter med en hednisk livsstil, så därför ville jag ta upp det. Ifall nån har egna iakttagelser kring det här, dela gärna med er!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar