onsdag 2 januari 2013

Utbilda dig till Medium i Vasa, kanske?

Tänkte jag måste skriva hastigt om det här, när jag nu en gång råkar på något aktuellt:

Akademin kommer att ordna en mediumutbildning i Vasa nu på våren, för dem som det må intressera. Tack Alex, för informationen ^^ Ursprungligen ett svenskt företag, som nu alltså kommer börja en utbildning också här.
"Kursdatum: 14-17/2, 6-9/6, 22-25/8 och 12-15/12 plus 8 halvdagars obligatoriska studiegruppsmöten på tider som grupperna själva väljer.", enligt hemsidan, och sen finns det mera info om man klickar vidare. Tydligen finns det en chans att det inte blir av pga. för få anmälningar, så om det finns intresserade, ta chansen för all del! Låter nog hemskt intressant, men tycker priset är rätt så hutlöst.

Eftersom jag sist skrev om min veganmånad, och lovprisade Shinglers bok, måste jag ju också erkänna att jag börjat plöja igenom hennes blogg ett inlägg i taget, från 2008 ;) Massor med matnyttig information för den som har språket på sin sida, och inte är rädd för fakta. Jag har också, för att jag är pepp vad gäller rena råvaror just nu, beställt Mats-Eric Nilssons böcker från Ad Libris, så det kan hända det kommer skriverier om ekologi här senare på våren.

I övrigt inget nytt. En av mina katter har blivit sjuka och går på opiater, och jag sitter mycket hemma och pysslar med hushållet. Igår bakade jag fullkornssemlor, idag har jag gjort eget jordnötssmör :)
//Holly

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det är ett hutlöst pris. Såg att två pers till anmält sig under dagen, jee! Jag får lite hopp om att den kommer ordnas. Jag är så glaad!

    Det är ju endast första året av mediumutbildningen, får se om de tar andra året här sedan också om det finns intresserade efter det här. Då blir det dyrt!

    SvaraRadera
  2. Ska hålla alla tummar och tår för att det blir av! :D

    SvaraRadera