tisdag 22 januari 2013

No poo on my skin

Hej och hå! Jag märker hur jag allt mer sällan skriver om saker som har något att göra med bloggen alls, men då jag känner för att ventilera så gör jag det :) Kan ju nämna att jag planerar att göra en ny, avskild blogg som handlar om veganism och naturligt leverne, för att inte den här bloggen ska sträva alltför långt från sitt riktiga syfte. Men, då den dagen kommer så hör jag av mig, och fram till dess tänker jag ventilera mitt ekotänk här istället!

Egentligen är jag mest upp i varv över att jag idag gjort min första egna hemgjorda kosmetikaprodukt - Hemlagat, ekologiskt bodybutter :) Minns att min vän Vivi tipsade om det för en tid sen, och att jag lade det bakom örat (hehe, tipset då, inte kroppskrämen ;D), men inte kom mig för att pröva det eller ens kolla upp receptet. Nå, här i förrgår tog jag mig tid att kolla upp det, och det såg så underbart ut att jag inte kunde låta bli att pröva! Så, igår investerade jag i ekologisk jojoba-olja, e-vitamindroppar och sheasmör, och här nyss vispade jag ihop en liten burk. Jag har inte testat det än, men det såg iaf helt ljuvligt fluffigt ut, och jag tror jag ska skriva mer om det bara jag får upp dendär bloggen!

Hildas blogg är för övrigt en guldgruva då det kommer till DIY-kosmetika, jag har fortfarande bara skrapat på ytan, men ska ta mig tid att kolla igenom allting som finns där nån gång. Senare idag ska jag t.ex. testa att tvätta håret enligt 'No poo', dvs. med baksoda och äppelcidervinäger. Såhär till vintern särskilt känner åtminstone jag att allting sliter på mitt hår, och särskilt då jag helt i misstag använder ett konventionellt shampoo till vardags, med alla de kemikalier som där ingår...

Oj, jag tyckte jag hade mycket mer att säga, men tydligen inte :P Nåja, ha det fint!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar