fredag 24 augusti 2012

Och hjulet snurrar på

Godmorgon på er! Jag har i alla fall haft en helt förträfflig morgon - kom mig upp i nådig tid där efter 7 nån gång då min Varg skulle på jobb, och stack till gymmet efter att ha kramat honom hejdå. Väl där blev jag påmind om varför jag gillade att gymma så mycket - det är så fint på mitt gym, det doftar så gott och man blir på bra humör bara av att vara där! Det blev inte mer träning än en 20 minuters lenkki, för jag har tydligen så dåliga tränings-capris att de inte hålls upp mera :P Men det var mer en principgrej . jag ville få en bra start på dagen.

Efter infraröd bastu och massagestol kom jag hem och gjorde en frukost värd en alvprins: Hemgjorda speltsemlor med jordnötssmör, smoothie på joghurt och björnbär, och kaffe. Varenda lilla ingrediens ekologisk, om jag nu inte minns helt fel :) Sen har jag suttit och bara njutit av morgonen, kryssat i saker i min kalender och så. Det är sådana här morgnar jag skulle vilja ha oftare! Bra rutiner som jag blir glad av, och som kroppen blir glad av. Mera sådant!

Andra saker man blir glad av är att träffa trevliga mänskor, och jag råkade skojigt nog på Broder Elisa på jobbet i måndags! Hon var i staden på lite trista ärenden, och kom via infodisken för att byta en par ord. Hemskt trevligt att råka personer på riktigt, som man bara bytt ord med över nätet.

För att nu ta upp något ämne som alls har med den här bloggesn vanliga innehåll att göra så tänkte jag också bara som hastigast säga att jag tror jag ska börja ta itu med dedär recensionerna nu, eller om inte annat, sedan då minifaktainläggen är slut. Då talar jag alltså om recensioner om de wiccaböcker jag äger. Vi ska se om jag kan hålla det löftet bara, iom. att unistudierna snart inleds, och jag väl kommer ha en hel del annat för mig. Men vi ska se!

Ja, och så är det idag, eller då snarare inatt, 2 år sedan min Varg bet mig för första gången. Det är orsak nog att vara lycklig för fler.



Kramar
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar