måndag 13 augusti 2012

Lammas

Som jag skrev tidigare så firade jag aldrig Lammas, och nu börjar det vara lite för sent för att fira det, i mitt tyckte. Behöver inte betyda att jag sådär helt vardagligt kan fira att hösten har kommit till mitt sinne, i allsköns ro :)

Idag har jag storstädat, och luftat ut gamla energier med hjälp av eucalyptusolja. Tog också en lugn promenad runt viken nära mitt hem, och betraktade naturen lite. Jag hade tänkt samla växter elle blommor eller vad som helst jag stötte på, för att sätta på altaret, men det slutade med att jag mest gick och tittade. Blommorna är ändå vackrast där de är, i naturen. Och jag hade ett hum om hur jag ville att mitt Lammas-altare skulle se ut...

Det blev ett enkelt altare i Lammas-färger, rött, gult och guld. Artemis-dockan fick komma fram igen, och så tog jag med masken jag fick av mina föräldrar för en månad sedan då de kom hem från sin Europaresa. På något vis blev den att representera Lugh för mig :)

Senare ikväll ska jag ta och slå cirkel och bara sitta och känna av hösten, och dra min Lammas-runa, för det har inte blivit gjort än. Och så ska jag gå ut och öva poi, till Lugh's ära ;) Man tager sin vardag och gör den magisk! Dessutom ska jag införskaffa eldpoi snart, och det tror jag nog absolut kommer bli ett sätt för mig att ära Gudarna, eld-väsen som jag ju är.

Appropå poi så har Rina tagit initiativet till en ny retreat, och även om jag inte hört om datumet passar för alla andra i covenet än så ser jag redan fram emot det! Det blir ett nytt Samhain-retreat vid Rinas stuga vid vattnet, och jag har redan idéer på vad vi kunde göra... trumcirkel, auraövningar, ojojoj... och poi-referensen gick alltså till att Rina och Ebel tänkte elda efter lördagsritualen, och jag tänkte försöka vara med :)

Bilden är från vår förra retreat i november förra året, med Aurora mycket oceremoniellt utsuddad i Paint ;)
Det är så skoj att Rina tog tag i det, för jag tänkte just idag på jobbet på hur sällan vi riktigt träffas som coven. Åh, jag hoppas att datumet passar för alla, mig inklusive!

Det var nu det för stunden. Mabon närmar sig med stormfart. Och iom. att Stella numera återfinns på lite närmare håll kanske det blir mera aktivitet här i staden. Man kan ju hoppas :)
B*B!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar