söndag 1 april 2012

Reklampaus i Wicca-TV

*cue catchy reklam-jingel*

Hej och hå! I den här ändan av världen händer det saker på alla håll förutom den här bloggen, verkar det. Jag skriver slutarbete så tangenterna glöder, föreningsverksamhet åt alla håll så det står ur örona, och varenda ledig stund går åt till att må bra i vänners sällskap. Men för att inte bloggen ska förfalla, och för att jag ändå tagit ute med så mycket annat idag så tänkte jag passa på att skriva ett litet info-inlägg ;)

För det första: Länklistan är nu uppdaterad, lade till Varins blogg och Book of Mirrors, och snyggade till länknamnen lite. Stellas blogg t.ex. benämns nu som "Under måne och sol - Stellas blogg". Dehär tre är wicca/nyhedniska/trosinriktade bloggar som vänner eller bekanta till mig skriver. H, jag vet inte vilket namn du går under på din blogg så därför lade jag inte med nåt namn. Det är lite halvskoj det här hur folks intresse för religion, eller då i det här fallen nyhedendom, tycks vakna till liv i bekantskapskretsen just nu. Kanske det helt enkelt är enklare att vara nyfiken i grupp :)

Nå, sen ska jag också tipsa om min wiccavän A:s hemsida, företag och webshop: Nature's Choice. Jag har ännu inte hunnit beställa nåt av dem (hon och hennes man har ganska nyligen startat företaget, men så fort jag fått lite rätsida på ekonomin här ska jag göra en stor beställning! De säljer alltså olika typer av naturkosmetika - shampon, hudvårdsprodukter och dylikt. Ifall nån vill sambeställa, hör av er :) Det kommer säkerligen recensioner senare i vår/sommar!

Jo, slutligen skulle jag också meddela att nästa moot hastigt och lustigt blivit satt till inkommande tisdag, dvs 3.1, dvs. i övermorgon! Orsaken till att det kommer på så kort notis är att jag inte hunnit eller orkat ta tag i verksamheten den här månaden, men jag vill ändå kolla huruvida den här idén funkar.
Det blir alltså 21.00 på DOM, och vi kommer delta i deras tietovisa/pubfrågesport som lag! Jag vet att Aurora inte har passligt för hon är alltid nooröver på tisdagkvällar, och F är utomlands, men Varin är åtminstone påväg. Och som sagt, främst vill jag se ifall det fungerar som koncept - att moota och "visa" samtidigt! Jag har för länge sedan varit där ett antal gånger och det brukar vara helt chill :) Sitta och dricka en öl och småprata och delta i visan. Sen tänker jag insistera på att vi har gruppnamnet "Pakanat" ;) (Det går alltså på finska)

So long!

*catchy reklam-jingel slut*

 

2 kommentarer:

  1. Kommer nog med på Pakana-visa, men den 3.1 börjar vara ett tag sedan ;)
    3.4 torde vara det rätta datumet för nästa moot här i Vasa :)

    SvaraRadera