måndag 30 april 2012

Cernit-workshop

Glada Vappen på er alla!

Som kortast vill jag bara berätta att cernitworkshopen var riktigt skoj, och vi var allt som allt 5 personer som satt och petade i polymerlera och drack mjöd/öl/te och pratade strunt :) Jag fick komplimanger för min nya BoS, och kom på dumma ordskämt såsom "Like a BoS..!" ;P För första gången hade vi också hela 60 % av covenet på plats, eftersom Ebel råkade vara i stan..! Jag gjorde en Gud- och en Gudinne-symbol-platta i grönt och gult för ritualbruk, en liten present åt en österrikisk vän, en skyddsruna i marmor-färg och brunt, och en rökelsehållare i melerat rött och gult, format som ett löv :)
Här under är ett kvickt taget foto av våra skapelser då de just är påväg in i ugnen...



Imorgon ska jag ta mig tid att skriva en fortsättning i min Sabbats-serie här, och samtidigt fundera över mitt eget Belthane-firande! Nåt firande blir inte av ikväll, utan firar jag blir det nog imorgon. Fram till dess får ni njuta av lite Pagan Folk, dethär råkade jag komma över då en ny bekant länkade till den på Facebook. Lite snokande visade att jag tydligen rör mig i kretsar där fler och fler verkar vara nyhedningar ^^

Merry Meet!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar