tisdag 27 mars 2012

Yo, witches.

I brist pårubrikfantasi. Jag och F tyckte det var roligt att hans hälsningsfras på förra mooten sådär spontant blev till "Yo, witches" ;)

Inte så mycket att rapportera om för stunden, men jag känner för att skriva lite i alla fall, för dagen har inte varit jättebra, och jag ventilerar gärna.
Ostara firades väldigt o-ambitiöst med att jag sådde kryddfrön (lavendel, basilika och rosmarin om jag minns rätt) med hjälp av torvbricketter (inspirerad av Stella :D) och placerade mina små odlingar på altaret. De växer inte precis så det knakar, men några små frön har i alla fall grott och börjat skjuta stjälkar. Vi ska se om det blir nåt av'et, jag har inte direkt de grönaste av fingrar :P

Ni får ursäkta ett oinspirerat foto men det är taget med blixt, och jag orkade inte pyssla med kompositionen nåt desto mer. Det är nu såhär mitt altare ser ut för stunden :) Glas-ägget i Artemis' famn, förstås.

I övrigt firade jag inte alls Ostara, inte sådär med ritual åtminstone, för det kändes onödigt. Jag hade ett tag tänkt stiga upp med solen och välsigna mina plantor, men tiden rann iväg, så jag drog helt enkelt min sabbatsruna en kväll utan cirkel eller nåt. Det blev alghis, vilket jag inte riktigt förstod... Den i min åsikt starkaste skyddsrunan, och den som står för djur och andliga guider. Jag förstod inte hur den kunde kopplas med frågan jag ställde.... Men jag tror jag tolkade det delvis som att jag behöver komma tillbaka till min sanna natur (vilket jag håller på med iom. att jag byter studieinriktning efter min examen), och att jag kanske borde försöka uppta lite bättre kontakt till mitt totemdjur.

Samtidigt inser jag här att det kunde syfta till mitt påhittade skyddsjur, min silvergråa varghona Reyna. Hon kom till här för ett år sen eller så, då jag behövde ett utlopp för känslor, och sen dess vet jag inte riktigt vad hon utvecklats till, men hon hjälper mig då jag har det svårt. Biter min tankespöken och värmer mina fötter. Kanske borde jag se efter hur det är med henne riktigt.

Sådär som ett sidospår (delvis) så har jag fått ett större och större behov av att skaffa ett genomsvart stearinljus för att bränna upp en massa negativitet som börjat samlas kring mig, och som jag inte tycker om. Frustration över folk som inte bär sitt ansvar, bitterhet över kommunikation som inte fungerar, ilska över att folk inte fattar att rensa upp i sina liv så att det i sin tur går ut över andra, och uppgivenhet över vissa mänskors ignorans och... tja, patetisk-het. Jag vill inte behöva blandas in i andra mänskors brist på mognad. Jag ska nog gå och skaffa det där ljuset nån dag. Det brukar bara vara så trist att svarta ljus bara är färgade till ytan och jag vill ha ett helsvart, gärna ett som räcker en tid också. Nåja.

Har inte heller fundera vidare på kommande moot, har helt enkelt inte hunnit. Det är mest ansvar på kalendern för stunden. Ordförandeansvar och klänningsarkivist-ansvar och jobb-ansvar och studieansvar. Den senaste veckan har jag "studerat" mer än jag gjort på flera månader, och faktiskt kommit nånstans, vilket känns bra. Om en par veckor borde jag faktiskt vara klar med studierna på allvar. Tsemppiä, tsemppiä. Och så meddelar jag nog här när jag har nåt datum för nästa moot :)

Nåja, det var väl det. Natt natt!
/Holly

2 kommentarer:

  1. Rekommenderar varmt ljus från Indiska! De är billiga och bra :)

    SvaraRadera
  2. Thank you! Ska gå där via och kika nån dag nästa vecka :)

    SvaraRadera