lördag 3 mars 2012

Vår vår!

Oj vad härligt väder det är ute nu :) Man märker verkligen att det är mars, att Ostara närmar sig och att naturen börjar vakna till liv. Jag blir så glad! Är det inte mycket trevligare då det inte är mörkt dygnet runt och man kan känna bar asfalt under skorna och höra fågelsång? Åååh ^^
(Som motpol kan jag ju säga att jag njuter precis lika mycket av mörkret och lugnet efter sommaren, jag får bara lätt för mycket av det goda)

Jag hade tänkt sätta undan tid åt att skriva min miniuppsats om Ostara idag, men det hinns inte med, så det får bli till nästa vecka nån gång. Istället har jag diskat, tvättat, dammsugit, torkat damm, fört ut skräp, handlat och annat sånt matnyttigt. Och det känns bra! Dock gick största delen av mitt-på-dagen till det, och här mot kvällen får jag besök av en vän söderifrån så då ska jag inte vara asocial och sitta vid datorn. Men nästa vecka, promise! Och så blir det ju moot på måndag, hoppas nån dyker upp och pratar böcker och fotar med mig :)

Kring allt städande här kommer jag att tänka på en massa saker i boken jag håller på att läsa (om magi i hemmet och vardagen), den är verkligen jätteintressant..! Jag ska recensera den här efter att bokcirkelmootet är över och jag kommit igenom den. Jag blev inspirerad att möblera om och göra mitt häxhem lite mer magiskt i samma veva men det hinner jag inte heller. Kanske här om nån vecka..! Dock unnade jag mig en fin blomsterbukett här då jag var och handlade, och jag tror det är de första blommorna den här lägenheten fått se :] Jag borde skaffa någå gröna växter. Kanske en idé inför Ostara!

...Jaha. Nu fungerar tydligen inte den nya bilduppladdningen på bloggen.fi.
Nå, isåfall kan jag bara meddela att jag också fått ett helt ursnyggt smycke med ett ankh av min äldre syster, och att jag tänkte sätta upp ett foto av den och och min nya silverbägare, men det blir tydligen inte av. Kanske jag uppdaterar dethär inlägget senare.
Nå, nu ska jag fortsätta pyssla med mitt. Märkligt det här hur jag "inte hinner" göra vissa saker men ändå nog hinner med nåt så onödigt som att blogga om hur lite jag hinner :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar