fredag 9 mars 2012

Spontanmagi

Ibland faller det bara liksom på en, lusten att ta tag i saker, och så faller saker bara på plats. Som idag, här för en timme sedan. Jag insåg att det var fullmåne igår, och tekniskt sett alltså fortsättningsvis fullmåne, även om jag inte ser henne mitt på mulna dagen. Och jag har nu redan en par dagar tänkt ta tag i en grej. Så, i och med att jag kommer vara upptagen ikväll, och det börjar vara försent att utnyttja fullmånepotentialen imorgon, så blev det spontanmagi här i Hollys vardagsrum.

Tidigare har jag klagat över hur hafsigt det känts, då jag inte har hunnit tänka igenom och faktiskt lägga tid på en ritual, men i det här fallet var det inte mer än kanske 2 minuter brainstormande och ordvändande, och sedan 10 minuter av grävande i lådor, så hade jag en full och fast ritual i händerna. Oj vad skönt att inse att jag inte tappat det! Och allt gick så flytande på nåt sätt. Elementåkallan kändes mycket mer personlig och effektiv än annars, det var verkligen en positiv sak att rikta åkallan i samma led som syftet. Energin lades på de punkter där det var väsentligt, helt enkelt.

Ifall nån är nyfiken så ville jag helt enkelt dra optimism och goda vibbar till en arbetsintervju jag ska på nästa vecka. Jag har testat nåt liknande en gång förr, då jag helt enkelt välsignade ansökningsblanketten innan jag skickade in den (typ 4 år sedan), och då gick det bra. Så, varför inte? :) Sålänge man aktar formuleringarna och inte får karma efter sig så är det ju lugnt. Nu är det upp till mig att se representabel ut och visa mina bästa sidor och läsa in mig på ämnet. Och så ska jag förstärka magin varje kväll innan jag lägger mig, fram till intervju-dagen. Blir att börja bära omkring ljus, sidenband och ritual-eld med mig om kvällarna nu, iom. att jag rätt sällan sover hemma :P

Nåja, det här var nu i sig också ett väldigt spontant och oplanerat inlägg. Jag ville nu mest ventilera överloppsenergi :) Ja, och så kunde jag lägga in fotona på min nya bägare och mitt ankh-smycke, eftersom bilduppladdningen tydligen fungerar igen!

Boken kom nu med bara för att den råkade ligga framme, men faktum är att den också blev ett element i ritualen och fick symbolisera kunskap. Väldigt praktiskt!
Och jag har önnu inte renat eller invigt bägaren, det borde jag ta tag i. Plus att smycket säkert borde renas, om än invigningen inte är lika behövlig där. Andra mänskors laddning och what not.

Nåja, ha en fin helg på er :)
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar