måndag 2 januari 2012

Wicced!

Måste bara ventilera lite angående gårdagens photoshoot:
VITSI vad häftigt det var!

Jag, Stella och Aurora kom dit där kring 16.20, aningen försenade, och Ebe, och Rina var redan på plats tillsammans med de två fotokillarna, som för övrigt var jättefestliga :) Så fixade vi oss, sminkade och bytte kläder och sådär, medan Rina plockade fram för gruppfotot. Vi var alltså i en studio, och de hade plockat fram ett bord med en svart duk, där vi lade fram en massa ritualföremål - Rinas gudomsljus, min kista, rökelse och kristaller och tarotkort och Goddessknowswhat, och så en sjuhelvetes massa ljus både på bordet och vid sidorna runtom. Killarna testade ljuset och hade sig, och sen tog vi gruppfotot med oss stående vid långsaidan och två kortsidor av bordet, medan vi poserade lite som om vi förberedde en ritual. Stella plockade med tarotkorten, Aurora höll i sin pendel, Ebel höll i Athamen, jag krossade örter i Rinas mortel, och Rina... Oj, jag minns inte vad Rina gjorde, men nåt i samma stil. Så sprayade de lite med effekt-rök och lade ljus-spotar på vissa ställen och allt möjligt, och jag tror det blir hur snyggt som helst..!

De personliga fotona blev då sedan mer personliga - Ebel poserade med ett stort svärd som killarna lånat nånstansifrån, Aurora med sina kristaller och sin BoS, Stella med sina russian gypsy tarot, och Rina med sin hund och sina tarotkort. Alla poserade vid bordet utom Rina, som tog ett lite annorlunda foto på golvet med ljusen runtom. Jag själv poserade med mina runor och en svart bok som jag hittat på loppis och som jag använder som scrapbook, men som på utsidan vore helt vansinnigt snygg som BoS :)

Och det var SJUKT roligt! Killarna var så entusiastiska och proffsiga, och det var nog grymma egoboostar vi fick då det gång på gång kom utrop som "S**TAN, vad snyggt det blir!" från dem ^^ Himla öppna var de också, även om det kom en del halvfjantiga kommentarer om Harry Potter och sånt :P De undrade också över salvian jag tagit med; "Är det faktiskt salvia?", "Vad har man det till då?", "...Alltså, är det... hallucinogent..?" :P Haha, I wish! Tyckte också det var roligt att de tydligen ofta får förklara för folk att de INTE är satanister, utan att de bara gillar en viss typ av konst, eller stil, eller vad man nu sen ska kalla det...

Nå, har ingen aning om hur länge det tar innan vi får se fotona, men jag lär nog höra av mig, för jag är supersugen på att se hur de blev! De undrade också ifall vi kunde tänka oss att komma och fota lite på en övergiven gravgård i Jeppstrakten senare i vår, och vi var förstås eld och lågor! De menade också, om jag nu förstod det rätt, att vi kanske får dehär fotona lite billigare eftersom vi hjälper dem senare :) ÅH, vad jag vill se hur de blev!

Nåja, nog narcissism för en par inlägg framöver! Ska försöka ta tag i lite SFWV-verksamhet ikväll eller imorgon, och informerar mera imorgon! Ha det fint!
//Holly

2 kommentarer:

  1. Å, det märks verkligen att ni hade jätteroligt!
    Och såklart måste ni ju haka på och bli fotade utomhus också. Vilket erbjudande! Jag tror att det kommer att bli helt awsome bilder.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen superkul ^^ Kanske inte sådär särdeles hedniskt i sig, men nåt kul att göra som coven om inte annat!

    SvaraRadera