tisdag 24 januari 2012

"Framtidsplaner"

Bloggarens kommentar: Det här är ett gammalt inlägg, räddat från den blogg jag förde före Häxa på Heltid.
- - -





Å…h, jag har skrivar-mana idag. Det är dethär vädret som ger mig höstfiilis :)

Kom nyss hem från kaffedejten med Alex, eller snarare så gick hon nyss. Vi satt kanske en halvtimme eller så och drack kaffe och lunchade, och sen gick vi på stan en sväng, jag köpte ny eko-ansiktsgegga och så for vi via apoteket för att se om de hade lut, för vi har ju planerat att göra egen tvål. Och de hade ^^ Så nu är det ”bara” att hitta passligt datum :P Sen gick vi hem till mig/oss (jag har så svårt att säga ”hem till oss, fastän jag är sambo :P ) och hon lånade en bok av mig och så kikade vi lite i tvålboken och så såg vi på en film sådär spontant :)

Och vi har så mycket skoj inplanerat! Vi ska nån gång här på sommaren än om vi hittar en bra dag, fara till Powerpark, och så ska vi nån dag fara och promenera i nån fin skog, och öva oss på att fota (för vi gillar båda att fotografera, men är ingen av oss särskilt bra på det :P ), och ha en picknick, och sådär… :) Vara lite naturbarn ^^ Och sen har vi gett oss lite häxläxa (istället för hemläxa, höhö ;P) inför nästa gång vi träffas -- vi äger båda två Scott Cunninghams ”Wicca -- a Guide for the Solitary Practiotioner” (fast hon läser den på svenska då), och vi ska se till att vi läser samma stycke så vi kan diskutera den då vi träffas :) Riktig studiecirkel -- höhö igen!
(You get it, ”cirkel”? :P )

Och så ska vi forska lite kring den kommande sabbaten, som om jag minns rätt torde infalla 31:a augusti. Jag minns dehär sommarhögtiderna så dåligt, och jag tror inte jag nånsin firat den. Men det står på schemat i alla fall!

Nu härnäst ska jag internetnörda mig lite, samt packa väskan inför dagens pilates. Sedan blir det väl kanske filmkväll eller promenix eller nåt med Sambo. Yes. Och så sticker jag ner till huvudstaden tidigt imorgon med Småfolket. Så vi hörs tidigast i slutet av veckan!

Tjenixen!
//Alice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar