fredag 30 december 2011

Tacksamhet

Ibland slås jag av sån enorm tacksamhet, för den öppna och förstående omgivning och bekantskapskrets jag har. Att folk önskar mig Glad Yule via FaceBook och in person, wiccavänner och folk som överhuvudtaget inte har något med nyhedendom att göra. Att vi en spontan social kväll kan slå oss ner vid ett bord för att lägga tarot, och ingen höjer på ögonbrynen eller protesterar, utan snarare gärna ser på, eller blir spådda själva. Att jag kan ha mitt husaltare öppet, och inte behöva fundera över att plocka undan det då jag får folk på besök. Att kör-kompisar kommenterade artikeln om mig som wiccan i STBL, och tyckte det var intressant. Så himla fint! Sånt gör mitt lilla häx-hjärta så varmt..!

Ska också kommentera tarot-läggningen som Stella gjorde åt mig igår:
Hon har nyligen införskaffat the russian gypsy tarot, som i stort sett går ut på att varje kort består av 4 halvor av en bild, och sedan läser man korten som bildar hela figurer.


Bilden snodd från nätet


För första gången råkar jag på en tarot-lek som jag själv skulle kunna tänka mig att skaffa..! Har aldrig varit särskilt intresserad alls, tyckt att det varit för invecklat och kliché på nåt sätt, och har därför hållit mig till mina runor. Men det här var nåt helt annat. Oj, vad jag gillade det. Skaffar jag nånsin en tarotlek så är nog chansen rätt stor att det blir en rysk gypsy.


Blev också att tänka en hel del på läggningen jag fick. Både gällande vad korten sa, och själva situationen. Vad anser ni till exempel om det att andra lyssnar eller ser på då man får en läggning gjord? Jag har sådär i princip inget emot det, men jag vet ju inte om man kanske själv influeras av andras närvaro. Jag menar, det är ju alltid den som får läggningen, vars tolkning som är den rätta - oavsett om den som gör läggningen skulle råka "tolka fel" - och med många andra omkring en kanske man låter det färga, och tolkar saker som andra skulle tolka det... Nå, korten talar ju till alla på olika sätt, och oberoende av hur andra tolkar det så vet ju jag vad jag ställde för frågor, och vilka kort som talade om vilka delar av mitt liv. Himla intressant.


Överlag var det en väldigt exakt läggning på många sätt, och jag kunde ofta pricka ut exakt vad det var de handlade om. I vissa fall var jag dock konfunderad - Tydligen kommer jag enligt korten att tillfälligt drabbas av blindhet, och därmed begå misstag. Samt att någon som försöker hjälpa det skulle vara dolt intresserad av mig. Hmm. Nå, det var nu mindre misstag, och om det är i det fördolda är det väl inte meningen att jag ska veta. Intressant ändå.


I övrigt lugn. Dålig dag på jobbet, men bättre dag i själen. Det att man gråter, behöver inte betyda att man inte är glad. Och jag har ju, egentligen, all orsak att vara lycklig. Så då är jag det :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar