onsdag 7 december 2011

Runlugn

Godkväll på er. Eller dag, för det är knappast så många som läser min blogg så aktivt att de hinner läsa det än ikväll... Fast sen igen kanske nån läser det en helt annan kväll?

I vilket fall som helst är det kväll för mig nu, en kväll då jag sitter och tänker på framtiden och blir lite nervös och angstig och tänker för mycket. Det finns liksom så många vägar att gå, och jag undrar vart jag ska gå, och om jag ska gå, och om det finns vissa vägar jag borde gå ensam, eller tvärtom vissa jag inte klarar av att gå ensam, och om jag kanske missar vissa stigar helt, eller snarare gör stigar åt mig där det inte ska finnas stigar? Åh. Det blir så många frågor, helt enkelt. Så många val.

Beslöt mig därför här att rådfråga runorna lite. Tände käll-ljuset som jag dekorerat med ett silverpentagram (Tack, Stella!) i vax, och la lavendelolja  i min aromalampa och satte mig ner i sängen med runorna.
Jag borde helt enkelt ta mig tid att sitta ner och lyssna oftare. Det är så skönt för själen. Och nu är jag lite lugnare, om inte annat. Prövade dra en helt fri läggning, på en bit vitt linne jag fått i present för länge sen, tror det ska vara en bordstablett egentligen, men den fungerar fint som rununderlag.
Gällande vad runorna sedan sa vet jag inte riktigt... vissa saker var väldigt klara och trevliga, andra var... lite skrämmande. Det finns liksom vissa saker i mitt liv jag inte tänker släppa taget om sådär bara. Men sen vet jag att runorna sällan talar klarspråk, och att jag antagligen mest ska försöka hålla mig öppen till alla möjligheter. Och uppskatta den rätt underbara livssituation jag faktiskt är i för stunden.

Mmm.
Sen blir min ritualklänning riktigt fin också, kan jag berätta :) Sen då ärmarna är klara kanske jag visar foto. Nu ska jag lägga mig. Godnatt.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Visst är det väl fint när det dyker upp vägskäl, eller andra möjligheter för oss att göra val, till och med kanske helt nya val i livet. Dom möjligheterna är det alltför få som vågar utnyttja, tyvärr.. God natt!

    SvaraRadera
  2. Det är det :) Och jag hoppas ju att jag ska våga göra andra val än de enkla. Godnatt, sådär en dryg halv månad sent :P

    SvaraRadera