lördag 31 december 2011

Photoshoot!

Ojojoj, nu händer det saker!

Jag skrev ju tidigare om att vårt coven/vår cirkel funderat på att ta foto av oss "som häxor", och här kring och före jul var det en hel del tal om att det kanske skulle ske kring nyår, eftersom vi då har hela covenet på plats. Vanligtvis befinner sig Stella en par hundra kilometer söderut från Österbotten, och vi var alla överens om att det skulle vara lite motstridigt att börja ta ett covenfoto ifall inte alla är med. Nå, det var tyst ett tag (naturligt, julfirande och what not), och eftersom platsen vi tänkt vara på dessutom blivit RIVEN så trodde jag att det skulle hamna att skjutas upp.

Men nej - fick idag ett samtal av Rina, som varit och kollat med fotokillarna till deras studio, och tydligen är de med på att komma och fota oss på nyårsdagen, så det blir av - Imorgon!!!
Himmel vad bråttom man fick att börja söka kläder. Den linje vi ställt in oss på är gotiskt, lite inspirerat av Victoria Frances, och i mörka färger, med mycket ljus och sånt. Så, jag har nyss grävt igenom hela min garderob, och har nu en fin hög med mestadels svarta kjolar, klänningar, skjortor och korsetter liggande på golvet. Plus min ljusgröna ritualklänning, och två sammetsmantlar. Det här är den första gallringen, ska tala med Stella och Aurora ikväll och se vad de tänkt. Kan bra hända jag tar med mig flera alternativ också, särskilt som det personliga fotot inte behöver vara i precis samma linje som gruppfotot. Ja, och så ska jag packa med en hel massa ljus och ljushållare, plus smycken och andra accessoarer. På mitt personliga foto tänkte jag också ta med en gammal bok jag hittat på ett loppis, för jag tycker den är så fruktansvärt fin, och... ja, jag tycker det skulle passa in.

Nå, vi får se hur det blir! Imorgon 16.00 ska vi infinna oss vid Dark Art's Studio, och så sätter vi igång. Enligt Rina vet killarna om vad vi är för ena typer (i klarare ordalag: Att vi är hedningar), så inget smygande med sånt behövs iaf ;) Här är förresten ett av deras foton som de har på hemsidan sin:
(Copyright: Dark Art Photography)

Huruvida jag sedan visar bilderna här eller inte vet jag inte, det blir isåfall det personliga av mig. Det är ju inte direkt i PR-syfte vi gör det här, mest fsom en rolig grej, och för att stärka banden mellan oss lite :) Och kanske delvis för att stilla vår narcissism ;) I vilket fall som helst lär jag nog skriva om det!

Nåja, ha ett riktigt hejdundrande gott nytt år!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar