fredag 23 december 2011

Happy Yule

Mitt yulefirande blev, för första gången, väldigt vardagligt. Och väldigt trevligt så :) Med allt det faktiska JULfirande som händer omkring en så kändes det som om det skulle vara förspilld kvinnokraft att börja med tvång trycka fram en ritual, bara för sakens skull. Så, jag koncentrerade mig på det väsentliga!

I praktiken betyder det att jag badade yulebastu och renade mig, tände en massa ljus i hela lägenheten, och klädde mig i nysydd ritualklänning och nytt pentagram, värmde ekoglögg och åt av mammas fikonkaka och lussebullar, och talade lite med de högre makterna, sådär i all enkelhet. Därtill tog jag in snö från gården, och lade det i min nya glas-skål, och tände ett rött ljus i snön, som symbol för hur ljuset föds i den mörkaste, kallaste natten på året.

I övrigt tog jag det mest lugnt :) Såg på film och drog en par runor senare på kvällen. Får nog ta och fundera på en del saker de sade mig.
I övrigt far jag hem till byhålan imorgon efter att jag jobbat klart. Fin julhelg åt er alla!

//Holly

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin blogg! Jag hittade just hit tack vare Spindelmors topplista. Jag måste _verkligen_ besöka Spindelmor lite oftare, för när jag tittar in har det alltid tillkommit någon ny blogg som jag inte visste att jag absolut måste läsa. :-)
    Hoppas du har en fortsatt underbar och magisk högtid. Äring och fred.
    Kram från Asynja.

    Ps. Om jag ska komma ihåg alla bloggar jag vill läsa så behöver jag ha dem i samma lista. Är det okej med dig att jag länkar till din blogg från min blogg?

    SvaraRadera
  2. Nejmen tack ^^ Jag har också länge tänkt att jag borde kolla igenom Spindelmor, men jag är så lat :P
    Det samma hördu, Lev Väl! Och jo, det är jätte-okej!

    SvaraRadera