fredag 9 december 2011

Ekorecensioner: Tvättnötter och Madara

Godkväll på er :) Jag har suttit och sytt på klänningen, men det börjar bli lite för sent för att hamra öljetter och sy på maskin, så jag tänkte skriva ett kort inlägg som jag skjutit upp :)

Först kan jag meddela att jag nu har testat att tvätta mina kläder med Tvättnötter, närmare bestämt Merenneidon pesupähkinät


Man doserar ca. 5-6 nötter i den lilla bomullspåsen som följer med paketet, och sätter med den med kläderna. Tvättar man svalare än 60 grader kan man dessutom använda dem två gånger. Hur bra som helst! Jag slängde med ett par jeans som fått ett par ordentliga fläckar sist, och de är borta nu :) Fläckarna alltså, inte jeansen.
Hur bra som helst! Jag köpte mina på Ekosoppi i Vasa och betalade kanske 9,50 € eller nåt, för förpackningen som räcker till upp till 120 tvättar.
Jag tänker inte ge nån längre beskrivning på hur de fungerar, utan det får man läsa mer om själv på nätet, men här är iaf ett foto av de använda nötterna :)

Sen fick jag också lite gratisprover av ansiktsvårdsprodukter för en par veckor sedan, och jag testade dem häromdagen...
Ekosoppi hade alltså fått in ett nytt märke; Mádara, och jag fick två prover  fuktighetskräm (en för torr hud), ansiktsvatten, och rengöringsmjölk.
De imponerade inte alls på mig. Kanske borde jag ge dem en chans, och använda dem en längre tid, men jag gillade verkligen inte nån av dem. De var rätt så parfymerade för att vara ekoprodukter, dessutom doftade de inte särskilt gott, och särskilt fuktighetskrämen var väldigt tjock, och absorberades ganska dåligt i min hy. Nå, jag betalade ju inget för dem ändå. Men jag var inte överdrivet förtjust i dem i alla fall.

Till sist kan jag också meddela vad jag kommer recensera nån gång i framtiden:
Jag gick och vann ett "lotteri", och fick en hel liten påse med Ekoprodukter :)
Vissa av dem är redan uppanvända och testade, men det kommer recensioner på dem i senare skede, som sagt :)

Nu jag trött. Godnatt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar