tisdag 20 december 2011

Another Year over

Godmorgon, jag passar på att utnyttja ledig tid med att uppdatera här!
Lade nyss till ett datum för nästa Öppna Moot, preliminärt blir det måndagen 2:a januari. Funderade först på 9.1, då det är fullmåne, men så insåg jag hur roligt det skulle vara om vi skulle få med Stella på ett Vasamoot också :] Med reservation dock, ifall vi hamnar flytta datumet. Vi söker nämligen efter ett passande datum för Cirkelns wicca-photoshoot, och inget har blivit bestämt, eftersom jag inte fått mina arbetstider för den veckan än :/ Men det blir av, och vi beslöt att Cirkeln ger i tidig bröllopspresent åt Aurora, att vi betalar hennes del :) Så får vi med hela covenet, misslyckat vore det ju annars! Jag ska börja fundera vad man riktigt borde ha på sig...

Nästa Vasa-moot blir alltså preliminärt måndagen 2.1. kl. 20.00. Platsen är än en gång D.O.M (samma byggnad som Leipätehdäs/f.d. Cirkus), och vi sitter i det bakre utrymmet. Blir det bara vi misstänker jag att vi kanske sitter och planerar handfästning, annars blir det väl allmänna diskussioner :) Välkomna!

Jag gick ju och gav mina nyårslöften i samband med det personliga firandet av Samhain, men jag har varit rätt dålig med att uppfylla dem :P Tror jag ska klistra upp lappen på kylskåpet eller väggen eller nåt, så jag ser den oftare. Kanske jag förnyar dem kring det konventionella nyåret? I vilket fall som helst ska jag lägga till ett löfte - "Jag ska lägga av med den pinsamma ovanan att bli redlöst full då jag dricker". För seriöst, det är (hmpf) okej då man är ung och grön och ovan, men utan att nu för den skull kalla mig gammal så tycker jag att jag borde ha förmågan att lära mig av egna och andras misstag i den här åldern :P Tummis på det.

Om nån timme här ska jag ta en buss norrut och samla lite minnen från det gångna året, kanske hitta inspiration för mitt Yule-firande, som jag ännu inte riktigt tagit itu med. Tur nog har jag ledigt på torsdag kväll, och är ledig på fredag morgon, så jag får fira i lugn och ro. Vet inte alls vilken ställning jag ska ta till det hela, hade varit himla roligt att fira med nån i cirkeln egentligen, men det fungerar inte riktigt den här gången. Kanske vi firar lite i efterhand i samband med fotandet. We shall see. I vilket fall som helst blir det nog lika mycket själslig resa som fysisk resa idag. Och nog är jag ju lite knäpp, som offrar typ 3 timmar åt bussresa allt som allt, för att kanske uppleva 2 timmar slaskig esplanad. Men sån är jag. Känslomänska.

Aj jo, och sen vill jag bara väldigt hastigt rekommendera eko-balsamet jag hittade (med M:s hjälp, tack!) på Ekosoppi igår, för det är helt suveränt!


Jag har så kort hår att jag sällan använder balsam, men också mitt hår behöver ju ibland näring, och det här är kanske det bästa balsamet jag råkat på nånsin! Gör håret mjukt och lent, utan att det lämnar en sån där äcklig fet känsla i håret. Enligt innehållsförteckningen innehåller det bl.a. jordnötsolja, björklövsextrakt, B5-provitamin och "takiaisuutetta", vilket är nåt extrakt som jag ijte vet vad det är :P Jag betalade ungefär 13 € för tuben på 200 ml på Ekosoppi i Vasa.

Nåväl, jag ska börja ställa mig. Ha det fint!
//Holly

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar