onsdag 30 november 2011

Dark Art

Under den förra wiccanska retreaten som covenet höll (Eller ja, det var då som vi mer eller mindre konstaterade oss vara ett coven!) kring Samhain, talade vi om foton. Jag minns inte om det var jag eller nån annan som nämnde att det skulle vara sjukt fint att ha ett foto av sig, som häxa, jag vet i alla fall att jag har tänkt tanken ända sedan intervjun jag gav i Papper för... ja, 2-3 år sedan nu? Och då menar jag ett faktiskt häx-foto, sådär "cliché" med massa tända ljus och rök och allmän ritualfeelis.

I vilket fall talade vi om det där, men jag minns inte om vi kom nån vart med det just då. Men så här i slutet av förra veckan fick jag ett sms av Rina, och hon hade kontaktat ett par killar som sysslar med fotografering, och de skulle gärna ställa upp och fota oss! Här finns deras portfolio (bloggen ville inte låta mig infoga bilder, och jag ids inte ladda ner dem), och de är sjukt fina foton de tar.
Först var jag lite tvivlande, eftersom jag i första hand hade tänkt mig personporträtt, och jag de facto har flera vänner som både har utbildning och är skickliga fotografer. Men sen igen, hur ofta får man den här chansen? :P Så vi ska nu se ifall hela covenet har passligt att samlas här nån gång så vi kunde ta gruppfoto och personliga foton! Jag fick redan en massa idéer och bilder i huvudet...

Sen kanske nån undrar, och jag undrar väl egentligen lite själv också, vad man sen gör med de fotona? Jag menar, det är ju inte som om vi ska gå och börja göra PR för oss eller nåt sånt :P Men för egen del är det iaf mest det, att jag skulle vilja ha det på bild,  jag tror det skulle vara vackert! Dessutom vore det något som vi gör som grupp, som syskon.
Vi ska se, jag håller er uppdaterade om läget här :)

Utöver fotobestyr kan jag också meddela att jag tydligen gått och klättrat upp till tredje plats på SpindelMors Topplista, utan att ens försöka :P Hur gick det till? Även om min screenshot fortfarande är från Stellas blogg X)
Kanske skriver mera senare idag, ha det fint i novemberrusket!

//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar