lördag 22 oktober 2011

Vilodagen

God afton på er, alla mina sju läsare ^^

Jag har en ytterst lugn lördagkväll, efter 3 dagar av rätt hårt arbetande. Sov till och med dryga 2 timmar här tidigare på dagen efter jobbet, fast jag inte vanligtvis är den som tar tupplurer. Men uppenbarligen behövdes det! Imorgon tänkte jag ta och låta bli att sätta väckning överhuvudtaget, det blir nog första gången på flera månader... huh! 2 veckor kvar till retreaten nu. Oj jäklar, vad skönt det ska bli! Att få komma bort från dataskärmar och arbetsturer och måsten en hel helg och bara rå om sig själv, ute i vacker natur med fina, likasinnade wiccavänner. Åch. <3

Det har varit väldigt tyst på planeringsfronten en längre tid nu, men jag tänkte försöka ta tag i saker imorgon, ringa folk och göra checklista och förbereda saker rent praktiskt. Här bara för nån timme sedan mailade jag in infon för våra kommande hednamoot till Thuleia, så de borde väl dyka upp på Lehtos sidor så småningom. Uppdaterade också min egen infosida om mooten, så om nån är nyfiken är det ju bara att dyka upp! Next one coming up här redan måndagen 31.10 i Jeppis.

Samhain på intåg också, och jag borde ta och förbereda nyårsritual. Har också länge tänkt att jag borde ta och skriva lite om de större högtiderna åtminstone, för att lära mig själv nya saker om inte annat, Kunde bli en fin vana för bloggen. Ja, det ska jag försöka ta som hemläxa! Får kanske idéer för ritualen då också... de senaste gångerna har det känts som att jag varit väldigt oförberedd. Visst, spontant firande for the win, men det blir så lätt ytligt. För mig har Samhainfirandet ofta betytt att jag försökt bryta dåliga vanor, lämna saker bakom mig och börja på nytt. Och det är inte riktigt lika aktuellt i år, för det senaste året har på många sätt varit så bra för mig. Jag har inget intresse alls av att gå och lämna det bakom mig! Kanske kunde jag då istället koncentrera mig på andra saker. Tacka för det gångna året, och för åren som komma skall, och hedra livet och döden och deras kretslopp. Mera av en tacksägelseritual maybe? Vi hinner se än. I vilket fall som helst kommer vi ju fira med cirkeln på retreaten i någon form också.

Nu blir det snart bastu hemma hos den här häxan, om jag har tur får jag Aurora med mig också. Om jag har ork kvar efter bastandet kanske jag skriver ner min elementrening åt er än ikväll :) Ha en fin helg!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar