tisdag 4 oktober 2011

Moot-aftermath

Väl Mött, denna tisdagmorgon! För en gångs skull kom jag mig upp då väckarklockan ringde, jag ska försöka göra mitt bästa att fortsätta med det. Mycket trevligare att duscha och äta frukost och fixa sig i lugn och ro än att stressa... kanske det här kan ses som en del i min "håsa int så"-kampanj ;P

I vilket fall som helst så höll vi Vasas fjärde pubmoot igår, och det var igen hemskt lyckat :) Det var jag, Aurora, samt F (som var med sist) och "Fröken A" som jag tror hon hänvisats till nån gång tidigare, och som i princip är ny :) Det var ett tag oklart ifall en finsk Vasahedning från Pakanaverkko skulle dyka upp, men i slutändan gjorde hon inte det. Nå, kanske en annan gång, och jag ser isåfall fram emot att få höra mer om shamanism..!
Vi satt och pratade om lite dittan och dattan, förklarade upplägget för retreaten (som är om en månad, whoo!) eftersom A är inbjuden men inte säker på om hon har passligt, och presenterade oss lite kort. A är asatroende, så vi fick, eller jag åtminstone, veta lite mer om vad det innebär i praktiken. Jag insåg hur lite jag faktiskt vet :] Skoj i vilket fall som helst, att ha andra nyhedniska religioner än wicca representerade!

Vi hade också ställt fram logon som Stella skickat på bordet, och det såg så snyggt och representabelt ut så ;) Jag skulle gärna fota och visa, men min kamera dog nyss, så det får bli till en annan gång. När vi gick, för övrigt, så hade personalen ställt fram små vackra lyktor med värmeljus på borden, och det var så vackert! Eftersom det är en lite medeltida pub, med gamla träbord och målningar på väggen, så tycker jag det här är en ideal plats för att hålla moot ^^ Även om bartendrarna alltid kollar lika roat på mig då jag beställer "En kopp te, Tack!". Men hittills har jag alltid fått påtårskoppen gratis, så allför weird kan vi ju inte verka :P

Preliminärt datum för nästa moot är för övrigt måndagen 7:e november, samma tidpunkt och samma plats, dvs. 20.00 på DOM. Eftersom det är strax efter retreaten är det kanske lite märkligt datum, men jag ser det inte som nåt dåligt, hellre då hålla fast i rutinen. Och det är ju ändå främst vi i cirkeln (+ eventuellt A då) som kommer träffas den helgen.  Nån gång ska jag dock se till att hålla det nån annan veckodag, typ söndag, så Jeppisfolket också kan komma med!

Ha en fin tisdag och vecka!
//Holly

1 kommentar: