tisdag 4 oktober 2011

I've got mail!

Titta titta titta vad jag fick i min postlåda idag <3

11 nummer av Seita! Whee ^^ Dehär ska jag börja gräva igenom idag.
Sen fick jag också en del visitkort, till Louhitar, Villipihlaja och Athanaton. Och så hade Thuleia också skickat med en liten förpackning med rökelse ^^ jag vet inte om det här är kutym eller inte, men himla trevligt i vilket fall som helst! Har suttit och bränt rökelse hela halva eftermiddagen...

Annat jag gjort idag, förutom jobbat då, är göra egen svampsoppa för första gången. Naminami vad gott det blev! Testade också ett recept på mandelmjöl som jag köpt på Ekosoppi, och det blev helt super-yummie till soppan :) Så har jag också försökt komma underfund med vad jag ska göra av min gamla altarhylla, där jag haft mina ljus och altarprylar. Som det är nu har jag alla ljus och lyktor och hållare samt en massa prydnadsgrejor på golvet, för jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra med dem... Hmmm...

Insåg också då jag satt på jobbet (Ja, jag pysslar med en massa oväsentligt tänkande), att jag saknar en hel del grejor. "Grejor" som jag ju egentligen inte alls behöver men som jag ändå skulle vilja ha. Ordentliga elementljus till exempel. Jag har i princip ett grönt, ett rött och ett blått, men jag borde åtminstone skaffa ett gult till. Och så skulle jag vilja skaffa ett ordentligt och neutralt käll-ljus... Samt att jag fortfarande inte skaffat nån ny ritualbägare sedan vinglaset jag använde i några år gick sönder, och det är redan flera år sen.
Jag tror minsann jag ska ta och skaffa dehär nya grejorna inom kort, och så ska jag hålla en ordentlig renings och ibrukstagningsritual för dem. Ja, det känns som en bra idé :) Kanske till nästa fullmåne.

Men jo, nu ska jag sätta tänderna i läsningen!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar