onsdag 28 september 2011

Tråkonsdag.

Undertecknad känner sig lite konvalescent här, med stygn och sårtejp på bröstkorgen, penicillinkur för visdomstanden och allmänt krånglig mage pga. för starka mediciner :P Jag gillar egentligen inte att ta värkmedicin, brukar hålla mig borta från sånt så långt jag klarar av, men den här tanden är verkligen inte att leka med... 1600 mg burana har jag fått i mig hittills idag och klockan är lite över 1. Inte konstigt att magen säger emot. och då går jag alltså på penicillin också. Att sedan ta medicin mot medicin (dvs. mjölksyrepiller) går egentligen helt mot mina principer, men riktigt ärligt så klarar mitt psyke inte av att gå omkring och ha ont hela tiden, varken i käften eller i magen :]

Nåja, jag har på senaste tiden varit dålig på att skriva samlade inlägg, det blir mest "det här har jag gjort"-babbel. Ska försöka ändra på det, och hålla mig lite mer inom ett ämne. Men för stunden vill jag ändå meddela vad som är på gång:
Jag har pratat vidare med Thuleia på Lehto samt med Rina och Stella, och såfort Thuleia bara hinner kommer det upp info om våra moot på Lehtos sidor. Whoo! Eventuellt kommer det också upp nån liten infotext om vem vi är som grupp, vi ska se.
Sen har jag uppdaterat mina sidor lite här på bloggen, lagt till Åbo- och Jeppis-mooten samt uppdaterat min och SFWV:s profiler på Witchvox. Såntdär allmänt småtjafs. Och fått några väldigt trevliga kommentarer via Pakanverkkos forum angående hur trevligt det är att det ordnas mot också på det andra inhemska språket :) Tycker det är fint att folk tar emot en! Dessutom fick jag ett PM av Luuta-Anneli som undrade om jag ville sättas i kontakt med Korpmor, som är en svensk dam som ordnar olika typer av naturkurser på Svenska sidan, om jag förstod det rätt... Namnet låter hemskt bekant, men jag vet inte riktigt varifrån. Nåja, mer kontakter bara! Och att bli presenterad av andra är ju en fin grej :)

Åsnebrygga över till skriverier. Jag fick idén att skriva något till Lehtos tidning Seita, eftersom Thuleia sa att det är helt ok att skriva på svenska till tidningen. Jag ska nu vänta tills jag fått de gamla tidningarna så jag får se vad de har för upplägg, och kanske låta det första numret av den nya tidningen komma på posten också, men i något skede skulle jag gärna bidra med nåt. Funderade med Stella att jag/vi skulle skriva en berättelse om SFWV och hur vi kom till eller nåt sånt.
Sen har jag en tid också funderat på att skriva något till Witches' Voice, kanske mest sådär bara för att öva mitt skrivande, och för att göra lite finska/finlandssvenska röster hörda ute i det stora wiccanska nätverket. Men WV är egentligen en lite för stor sida för mig. We shall see.

Nåjjaa. Jag återkommer säkert här snart. Ha det!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar