torsdag 22 september 2011

Moot coming up!

Hej och hå, ni stora och små!

Förra mootet som ordnades i Vasa var 12.9. Det börjar redan vara en par veckor sedan snart, och Stella har redan bestämt datum för nästa Åbomoot. Vi diskuterade häromveckan lite på vårt forum om hur vi skulle göra angående det här att börja hålla dem regelbundet. Vi är nämligen överens om att det skulle vara bra att få bestämt ett fastslaget datum varje månad, typ "den 5:e dagen varje månad" eller "varje fullmånekväll" eller så. Men eftersom det kan vara knepigt att avgöra vilken dag som är närmast fullmåne, och det helst ska vara en kväll då man inte har alltför mycket annat, så fungerar ingen av dem särskilt bra. Därför blir det så att Vasamooten kommer börja hållas första måndagen (mån-dagen, höhö) i varje månad, om inte annat meddelas. Och platsen förblir densamma som de senaste 2 gångerna, dvs. DOM (Hartmansgränden), och kl. 20.00. Jag vet inte än hur Stella kommer ställa (höhö igen!) sig till Åbomooten, ifall de kommer följa månen eller nån annan rutin, men det får vi se, och så meddelar jag nog här i vilket fall som helst :)

Så ja, välkommen på pubmoot måndagen 3.10 kl. 20.00! Jag kommer åtminstone vara på plats, förhoppningsvis med en utprintad logo också, så att de som inte känner mig personligen också hittar rätt, om det dyker upp nya :) Vi/jag sitter högst antagligen i det bakre utrymmet. Och det kan hända jag hittar på nåt tema för det här mootet (och även framtida moot), men isåfall meddelar jag om det, och det blir i vilket fall som helst inget avancerat.

Här fick jag lust att länka till en bild som min vän L har gjort. Just because.
Ears! Blessed Be!
//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar