måndag 26 september 2011

Ett litet steg

Oj alltså ojojoj, jag borde egentligen redan sova för jag börjar jobba 7  imorgon, men jag är så uppe i varv över allt som är på gång...

Som jag skrev tidigare idag kontaktade jag alltså Lehto angående de äldre numrena av Seita. Och bara en kort stund efter att jag skrivit klart det förra inlägget fick jag svar pånytt, angående våra moots. Och det var tydligen Thuleia själv jag talat med :) Jag har råkat på hennes namn överallt, på Witchvoice's sidor och på wiccafoorumi, och tydligen är det också (numera?) som är ordförande för Lehto. Hon var jätte-entusiastisk angående min fråga om det går att få upp info om våra moots på Lehtos sidor! Hon t.o.m. undrade om vi ville att de skulle ordnas under Lehtos styre med oss som svenskspråkiga ansvariga, men vi kommer ju nog alltså att fortsätta hålla dem själva :) Hur kul som helst i vilket fall som helst! Hon skrev också att det brukar komma svenskspråkiga på deras moot, och att hon känner många svenskspråkiga som antagligen blir glada över att höra att vi finns :)

Se sådär enkelt var det! Jag som dragit mig för att ta kontakt med dehär större organisationerna, för vem är väl vi att komma och ro att vi (Läs: jag) är nån, ute i den stora wiccavärlden? Men man ska ju inte tänka så. Vi finns och jag finns och både jag och vi är viktiga :)
Jag ringde och talade med Stella påväg hem från jobbet, och kom överens om att jag skickar info om Vaasa- och Åbomooten till Thuleia imorgon. Ska ännu kolla med Rina ifall hon vill att det kommer upp info om Jeppismooten också.

Sen blev jag medlem på Pakanaverkkos forum idag också, eftersom man tydligen inte kommer åt wiccafoorumi alls. Och bara nån minut efter att jag presenterat mig och berättat att jag är medlem i en svenskspråkig hednagrupp i Vasa fick jag ett svar av en tjej som just flyttat till Vasa och gärna träffade likasinnade :) Får se om hon kanske dyker upp redan på måndag :) Jag och Stella lade också upp info om Vasa- och Åbomooten under Miitti-delen av forumet. Aktiva värre är vi ;)

Ja ja. Nu MÅSTE jag gå och sova. Natt natt!

1 kommentar:

  1. Ja. Det bubblar glatt i den finlandssvenska häxkitteln! Merry meet! kan man bara säga!

    SvaraRadera