torsdag 25 augusti 2011

Something wicca this way comes

Väl Mött, där ute i cybervärlden!

Det susar i den finlandssvenska wicca-säven igen :) De senaste dagarna har jag varit om mig och kring mig på internet som jag vet inte vad, rotat igenom wiccafoorumis trådar (jag skulle länka, men servern är tydligen nere), skickat in en medlemsblankett till Lehto, och allmänt läst en massa viktigheter. Jag har, genom åren, mest hängt på rikssvenska forum, och så har jag varit medlem i PFI ett år (utan att få ut nåt mer av det än 4 nummer av Pagan Dawn, som jag inte ännu ens hunnit kika särskilt mycket i. I vilket fall som helst så har det varit mest av lathet - jag är rätt dålig på finska, åtminstone i de här sammanhangen. Kundservice-finska och andlighetsfinska är rätt olika saker. Så jag tänkte att jag skulle försöka engagera mig lite mer på lokalt håll - bli medlem på de finska forumen, eftersom det finns en del, och samtidigt kanske göra lite mera väsen av mig och SFWV som grupp. Hittills går det sådär - administrationen på wiccafoorumi är lite slö, alternativt har de lagt upp fel emailadress. Jag ska ta tag i det pånytt här nån gång.

I vilket fall som helst så händer det en hel massa också mycket närmare inpå - Jag och Stella satt uppe rätt sent igår och pratade, mest om den kommande retreaten som vi kommer ordna kring Samhain. Det blir andra gången vi träffas allihopa, och jag ser redan fram emot det! Vi har ett datum fastslaget och en preliminär plats, och massor med idéer, om än ganska lite faktiskt bestämt. Jag och Stella är för stunden överaktiva på forumet, vi borde säkert vänta lite så alla andra hinner hänga med i planerandet :P
Och ifall nån utomstående undrar så är det här alltså inte ett öppet event, utan något som vi 5 grundare ordnar sinsemellan oss själva. I framtiden blir vi förhoppningsvis flera, men också då är det i huvudsak tänkt för wiccaner och hedningar, andra nyfikna är välkomna på öppna träffar.
Så har jag hållit på och "E-witchat" lite sådär om kvällarna, fixat upp bilderna från förra retreaten på forumet och gjort ett FB-evenemang om det kommande, och talat med Stella mer om mooten. Det kommer ordnas ett första moot i Åbo samma kväll som vi har moot i Vasa, vilket jag tycker är helt ljuvligt :) Jag skriver säkert och gör reklam för det i något skede här, då det börjar närma sig! Vi verkar för övrigt bli lite fler folk på det kommande pubmootet, vilket jag tycker är skoj :) Få se om vi kanske får igång några riktiga diskussioner den här gången.

Nåja, jag ska ta och förbereda mig för dagens jobb. B*B!
)0(

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar