tisdag 16 augusti 2011

On the Move

Goddagens :) Jag hade tänkt att jag idag skulle skriva om min historia, hur jag hittade wicca. Men det blir nog inte av. Jag har så massor med saker jag skulle vilja skriva om, men sällan tid att faktiskt sätta mig ner och skriva det! Ändå har jag nu några extra minuter som jag vill sätta ner här, så jag ska bara som kortast klotta ner lite grejor jag åtminstone tänkt nämna.

Först - Yogadiskussionerna som pågår på VBL:s insändarsidor. Jag läste den första insändaren på jobbet dagen den kom ut, och satt och suckade. De följande insändarna har jag läst i efterhand, och bara som snabbast, men Camilla har varit så amibitiös som att scanna och länka till dem via sin blogg, så om nån vill läsa finns de där :)
Början och fortsättningen och lite till. Jag har riktigt ärligt inte följt med allt, och har säkert missat det nyaste och lite till, men jag tycker i vilket fall som helst det är intressant diskussion, om än lite fånig. När blev det okej att via en insändare smutskasta andra religioner? Även om yoga i sig då inte är en religion. Janek's insändare gillar vi starkt... Mer har jag inte i min något mosiga hjärna för stunden, men tyckte det var värt att nämna. Och så överväger jag att börja på yoga igen nu på hösten :)

Sen höll jag och Aurora vårt första pubmoot förra veckans fredag då helt som planerat, och det var väldigt mysigt och behövligt..! Som vi anade var det bara jag och hon som dök upp, men så lär det ju ofta vara i början, och på sina sätt är det väl helt bra. Om det kom många nya redan från början skulle det kanske vara lite skakigt. Som det nu var så satt vi mest och pratade annat, men ingen skada i det heller, själar mår bra av att ventilera emellanåt! Och sen diskuterade vi faktiskt lite wiccastuff också, bl.a. en kommande handfästningsritual som vi kanske, förhoppningsvis, kommer få vara delaktiga i, på lite olika sätt ;) Element och saker. Och så satt vi och drack te och virkade och var allmänt hippie-aktiga. DOM är nog en helt fin plats att hålla det på, särskilt som vi fick sitta för oss själva där i bakre utrymmet. Lite skoj kändes det ju att dricka te på en krog, men inget fel i det, och jag var inte sugen på öl. Dessutom fick jag santsikoppen gratis ^^
Ska ta och bestämma datum för nästa moot här så småningom också.

Nåja, jag ska ta och göra mig i ordning för att fara på jobb. Om jag riktigt känner mig ambitiös kanske jag skriver pånytt ikväll, annars blir det en senare gång!
B*B!

//Holly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar